homayesaadatbanner

تغییر رمز vps با 3 روش ساده


آفتاب نیوز :

دلایل مختلفی برای تغییر رمز عبور VPS وجود دارد. به طور کلی توصیه می شود برای اطمینان از امنیت رمز عبور خود را هر 6 ماه یکبار تغییر دهید. در واقع می توان گفت که انتخاب رمز عبور مناسب امنیت اطلاعات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. بنابراین، به هر دلیلی که به دنبال راه هایی برای تغییر رمز عبور VPS خود هستید، به مقاله درستی رسیده اید. در مقاله بعدی به 3 روش ساده برای تغییر رمز سرور مجازی لینوکس، ویندوز و میکروتیک خواهیم پرداخت.

1- تغییر رمز vps با cmd; نحوه تغییر رمز عبور سرور مجازی ویندوز

روش تغییر رمز vps با cmd برای کاربرانی که با خرید ویندوز vps به این سیستم عامل دسترسی دارند مناسب است. مهم ترین مزیت این روش نسبت به روش های دیگر، امکان تغییر رمز VPS تمامی نسخه های ویندوز است. برای تغییر رمز عبور کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • CMD را در منوی شروع جستجو کنید و روی Command Prompt کلیک کنید.
  • در خط فرمان باز، دستور net user administrator NewPassword را برای تغییر رمز عبور وارد کنید. (نام کاربری سرور ویندوز خود را به جای admin و رمز عبور جدید خود را به جای NewPassword وارد کنید.)
  • پس از وارد کردن رمز جدید، Enter را فشار دهید تا دستور با موفقیت انجام شود.
  • برای تغییر رمز عبور با استفاده از خط فرمان نیازی به رمز عبور قبلی ندارید. گاهی اوقات رمز عبور سرور مجازی روی دسکتاپ راه دور ذخیره می شود و شما آن را فراموش می کنید. با این روش رمز عبور به راحتی قابل تغییر است.

    2- رمز vps را در میکروتیک با Winbox یا ترمینال تغییر دهید

    فرقی نمی کند یک سرور مجازی ارزان بخرید یا یک سرور قدرتمند. باید هر چه زودتر امنیت آن را افزایش دهید. یکی از راه های افزایش امنیت سرور مجازی میکروتیک و سایر سیستم عامل ها، تغییر رمز عبور آن است. رمز عبور میکروتیک vps به دو صورت قابل تغییر است. این دو روش مربوط به تغییر رمز میکروتیک vps با وین باکس و از طریق ترمینال فرمان می باشد. در زیر به بررسی این دو روش خواهیم پرداخت.

    تغییر رمز VPS میکروتیک از طریق Winbox

    تغییر رمز VPS میکروتیک از طریق برنامه Winbox تنها در چند مرحله امکان پذیر است. در زیر به مراحل آن می پردازیم:

  • با استفاده از Winbox به روتر متصل شوید.
  • از منوی سمت چپ گزینه System Options را انتخاب کنید.
  • کاربران را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  • در پنجره Users تمامی کاربرانی که برای دسترسی به سیستم عامل میکروتیک ایجاد شده اند قابل نمایش هستند. روی کاربر Admin که کاربر اصلی است کلیک راست کرده و Password را انتخاب کنید.
  • در قسمت New Password و Confirm Password، رمز عبور جدید را وارد کرده و OK را بزنید.
  • در پنجره باز شده می توانید رمز قبلی را به یک رمز عبور جدید تغییر دهید. در ضمن روشی مستقیم برای تغییر رمز از طریق ترمینال فرمان برای سرورهای میکروتیک وجود دارد که به معرفی آن می پردازیم.

    رمز عبور Mikrotik VPS را از طریق ترمینال تغییر دهید

    برای تغییر رمز سرور مجازی میکروتیک از طریق کدهای دستوری ابتدا باید به ترمینال میکروتیک متصل شوید. این کار را می توان از طریق گزینه های ترمینال جدید در محیط Winbox یا با اتصال به Mikrotik RouterOS از طریق SSH انجام داد. پس از اتصال، موارد زیر را انجام دهید:

    1- برای مشاهده تمامی کاربران سرور مجازی میکروتیک دستور زیر را تایپ کنید.

    / کاربر چاپ

    2- با استفاده از دستور زیر می توانید نام کاربری را تغییر دهید. (نام کاربری خود را به جای XVPS وارد کنید.)

    / مجموعه کاربر 0 نام = XVPS

    3- پس از تغییر نام کاربری، رمز عبور جدید را با استفاده از دستور زیر تنظیم کنید. (رمز عبور من را با یک رمز عبور جدید 8 کاراکتری جایگزین کنید.)

    / مجموعه کاربر 0 رمز عبور = “رمز عبور من”

    تغییر رمز عبور همچنین می تواند با استفاده از دستور رمز عبور / انجام شود. اما باید رمز عبور قدیمی خود را به خاطر بسپارید. با انجام مراحل ذکر شده می توانید سرور مجازی میکروتیک خود را ایمن کنید.

    3- نحوه تغییر رمز vps در لینوکس را در دو مرحله یاد بگیرید

    روش تغییر رمز VPS لینوکس در تمام سیستم عامل های لینوکس یکسان است. برای تغییر رمز عبور سرور مجازی Ubuntu، CentOS یا سایر توزیع‌های لینوکس، مراحل زیر را دنبال کنید:

    1- ابتدا از طریق SSH یا سایر روش های ارتباطی به سرور لینوکس خود متصل شوید.

    2- سپس از دستور passwd برای تغییر رمز عبور استفاده کنید.

    passwd

    نتیجه:

    رمز عبور جدید:

    کد جدید را دوباره وارد کنید:

    در این مرحله باید رمز جدید را دو بار وارد کنید. توجه داشته باشید که رمز عبور تایپ شده در سیستم عامل لینوکس نمایش داده نمی شود. پس از وارد کردن رمز عبور ایمن، کلید enter را فشار دهید تا پیام passwd: password با موفقیت به روز شود.

    یک رمز عبور قوی انتخاب کنید؛ کاهش خطر هک اطلاعات

    تغییر رمز عبور به منظور افزایش امنیت سرور انجام می شود. در این حالت هکرها نمی توانند رمز عبور را پیدا کنند. برای انتخاب رمز عبور به نکات زیر توجه کنید:

    • رمز عبور باید حداقل 8 کاراکتر باشد.
    • کاراکترهای انتخاب شده باید شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی، نمادها و اعداد باشد.
    • از یک قالب رمز عبور رایج مانند abc@123 یا سایر الگوهای ساده و قابل پیش بینی استفاده نکنید.

    برخی از اپلیکیشن های معرفی شده توسط گوگل نیز قابلیت تنظیم رمزهای عبور قوی را دارند. از طریق این برنامه ها می توانید یک رمز عبور امن به صورت تصادفی ایجاد کنید.

    آموزش تغییر پسورد سرورهای مجازی در XVPS; راه های افزایش امنیت VPS

    تغییر رمز VPS یکی از راه های افزایش امنیت سرورهای مجازی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. پس از خرید سرور مجازی مورد نظر، بهتر است رمز عبور آن را تغییر دهید. البته رمز عبور خود را به خاطر بسپارید. در غیر این صورت بازیابی رمز فراموش شده شامل مراحل مختلفی برای تغییر رمز است که در مقالات آموزشی XVPS به طور کامل به آن پرداخته شده است.

    در XVPS علاوه بر آموزش های مربوط به کار با سرورهای مجازی، انواع VPS با آخرین تکنولوژی سخت افزاری نیز به فروش می رسد. تمامی سرورهای مجازی ارائه شده در ایران و سایر کشورهای خارجی بر روی XVPS با توجه به نیاز مخاطب به چندین پلن مختلف تقسیم می شوند. با جستجوی نام XVPS در اینترنت می توانید از تمامی خدمات و آموزش های آن مطلع شوید.

    Charlie Ray

    نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

    تماس با ما