امروز

چهارشنبه, ۹ مهر , ۱۳۹۹

  ساعت

۰۷:۲۷ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش همای سعادت، سید امین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه مسئولیت کمیته نظارت بر اماکن عمومی استان با دستور استاندار بر عهده این اداره کل بوده از ابتدا تشکیل استانی ستاد مقابله با بیماری کرونا تاکنون ۱۴ هزار و ۲۲۰ فقره بازدید از اماکن و تأسیسات گردشگری، سیاحتی و زیارتی، سالن‌های ورزشی و فروشگاه‌ها و فضاهای عمومی انجام شده است.

 

وی، به تشکیل ۳ جلسه استانی کمیته نظارت بر اماکن عمومی، ۲۵ جلسه کمیته‌ی متناظر در همه شهرستان‌های استان‌ها و تشکیل ۲۶ تیم نظارتی به همین منظور اشاره و بیان کرد: در این مدت و در پی بازدید کارشناسان این کمیته، ۲ هزار و ۵۱ مورد پلمپ و تعطیل، ۵ هزار و ۵۷۳ فقره اخطار و تذکر و ۱۴۲ مورد شکایت به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: هنرمندان صنایع دستی استان نیز بیش از ۵ هزار ماسک استاندارد تولید و بین مردم به صورت رایگان توزیع کردند.

 

رئیس کمیته نظارت بر اماکن عمومی ستاد مقابله با ویروس کرونا در لرستان با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری اقدام به نصب بیش از ۳۰ بنر در کنار اماکن گردشگری و فضاهای عمومی کردیم افزود: تعطیلی همه موزه‌ها و اماکن تاریخی و طبیعی و مسدود کردن محورهای منتهی به جاذبه‌های گردشگری پر تردد با همکاری فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و نیروی انتظامی و همچنین اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً در بخش‌های خبری مبنی بر تعطیلی جاذبه‌های گردشگری استان از دیگر اقداماتی بود که در این راستا صورت گرفت.

 

قاسمی، به همکاری هتل‌های ۳ و ۴ ستاره استان به نقاهتگاه بیمارانکرونایی در استان اشاره و بیان داشت: الزام به ضد عفونی کردن همه تأسیسات گردشگری و اماکن تاریخی، غربالگری از طریق تب سنجی در مراکز اقامتی برای پذیرش میهمانان در زمان فعالیت این مراکز، ثبت نام تأسیسات گردشگری استان در سامانه وزارت بهداشت، اعلام آمادگی تأسیسات گردشگری استان در راستای ارائه تخفیفات ۵۰ درصدی به کادر درمانی کشور و خانواده‌های آنها بعد از بیماری کرونا و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش بین کارکنان اداره کل را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان برشمرد.

 

وی، کسب رتبه سوم استان لرستان در معرفی جاذبه‌های گردشگری در فضای مجازی را از جمله موفقیت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور پرکردن اوقات فراغت هموطنان و همچنین معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های دیدنی کشور، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام به برگزاری مانور تبلیغات گردشگری در فضای مجازی ویژه نوروز کرد که این اداره کل با انتشار بیش از ۵۰ کلیپ تصویری، ۲۱۰ عکس با کیفیت و معرفی تور مجازی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان با هشتک های سفر مجازی و کرونا را شکست می‌دهیم با کسب ۸۷۰ امتیاز رتبه سوم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد