علت واقعی قتل داریوش مهرژوی و همسرش امروز مشخص شد

به گزارش مرکز مطبوعات قضایی، دادستان ارشد منطقه البرز با اعلام خبر فوق گفت: در محل جنایت آثار باقی مانده از بزاق متهم کشف و پس از دستگیری 20 متهم، قاتلان دستگیر شدند. یافت.

حسین فضلی هرکندی سرپرست دادسرای ناحیه البرز در رابطه با وضعیت اخیر پرونده داریوش مهرجویی و همسرش گفت: به محض اطلاع از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، خبر داد. در مورد وضعیت رئیس مقام قضایی و تلفنی دستور استفاده از تمامی امکانات و دستگیری سریع قاتل را صادر کرد.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در تماس تلفنی دستور پیگیری این پرونده را صادر کرد و در جلسه شورای عالی قضایی نیز دستور داد تا در اسرع وقت قاتل یا قاتلان شناسایی شوند. از همه امکانات استفاده کند، پرونده او را سریع و دقیق بررسی کند و به صدور حکم منجر شود تا انشاءالله امنیت روانی مردم خدشه دار نشود.

سرپرست دادسرای منطقه البرز تصریح کرد: اگر چنین موضوعاتی با سرعت و دقت مطرح شود، احساس امنیت را در بین مردم و شهروندان بیدار می کند و از سوی دیگر در صورت تعلل در بررسی و برخورد با این موارد. مسائل منافقان و افراد منفعت طلب شروع به تحریک و انتشار اطلاعات نادرست و ایجاد ترس و ناامنی می کنند.

فضلی هرکندی گفت: همزمان با اجرای دستور رئیس قوه قضائیه دستورات لازم برای تسریع در افشای جرم و شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان و اجرای قتل خاص صادر شد. به بازپرس دادسرای فردسیس برای پیشبرد مراحل تحقیقات مقدماتی و همچنین دادستان فردیس و همچنین معاون امور ویژه دادسرای ناحیه البرز اختیار اعمال کنترل قانونی و پیگیری لازم داده شد. بالا در پلیس آگاهی منطقه البرز مستقر شده و با اقدامات اطلاعاتی و فنی تمامی افرادی که ممکن است انگیزه قتل داشته باشند شناسایی و تحقیق کنند.

سرپرست دادسرای ناحیه البرز افزود: با تلاش و حضور شبانه روزی نهادهای قضایی ذیربط و ماموران پلیس آگاهی منطقه البرز حدود 20 متهم شناسایی و توسط بازپرس پرونده و بازپرسان ویژه آگاهی البرز مورد بررسی قرار گرفتند. پلیس.

فضلی هرکندی بیان کرد: همزمان بقایای باقی مانده در محل اعدام مرحوم داریوش مهرجویی برای بررسی به آزمایشگاه شناسایی پلیس آگاهی فراجا ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین در بازجویی های فنی و تخصصی برخی از متهمان دستگیر شده اطلاعاتی در خصوص قتل و نحوه آن داشتند.

سرپرست دادسرای ناحیه البرز گفت: علاوه بر اعترافات متهم، بر اساس تایید و اعلام آزمایشگاه تشخیص هویت پلیس، بقایایی از محل قتل مانند نمونه خون و بزاق وجود دارد که از محل قتل به دست آمده است. زودتر ارسال شد آزمایشگاه آزمایش، تطبیق نمونه های خون و بزاق برخی از متهمان. بنابراین در مورد برخی از متهمان غیر از اعتراف به جرم، ادله و قرائن دیگری مانند مکاتبه نمونه آثار برگرفته از محل قتل و محل سکونت مقتولین و دستگیرشدگان وجود دارد. . سرزنش کردن

وی بیان کرد: بررسی های انجام شده تاکنون نشان می دهد که علت و انگیزه قتل، وجود اختلافات شخصی بین متهم و مقتول بوده است.

سرپرست دادسرای ناحیه البرز افزود: به این ترتیب در کمتر از 5 روز از وقوع قتل و کمتر از سه روز از صدور دستور ویژه رئیس دستگاه قضایی برای شناسایی و دستگیری سریع قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش وحیدا محمدی فر متهم معرفی شدند.

فضلی هرکندی گفت: با توجه به تعداد زیاد متهمان، برای بررسی جزئیات قتل، تعداد دقیق متهمان، درجه و نوع دخالت هر یک از متهمان در قتل از قبیل شرکت یا معاون و یک بررسی دقیق سایر جوانب کار در این خصوص، پس از پایان بررسی، نتیجه نهایی اعلام می شود.

وی تصریح کرد: پس از تحقیقات اولیه از متهم، بازسازی صحنه با بررسی بازپرس ویژه پرونده انجام می شود.

سرپرست دادستان منطقه البرز گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر طراحی قتل توسط دامادهای داریوش مهرجویی و استخدام متهم این قتل صحت ندارد و انتشار این خبر جعلی است .

فضلی هرکندی تاکید کرد: از رسانه ها خواسته شده از انتشار اخبار نادرست در این باره خودداری کنند.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما