نمونه ای از خانه حضرت علی (ع) در طرح خانه سازی جدید 25 متری


آفتاب نیوز :

هوشیار باغورپور در نشست خبری با اشاره به تغییر نرخ ارز و تاثیر آن بر حوزه مسکن گفت: با تنش اخیر در غزه، نرخ ارز در ایران افزایش یافته و این افزایش قیمت بر مسکن تاثیر خواهد گذاشت. بخش

وی با اشاره به بحران مسکن و ایده ساخت خانه های 25 متری گفت: به دنبال مفهومی جدید در تولید مسکن هستیم و این پروژه را بدون عقب نشینی و تغییر کمی انجام می دهیم اما همه چیز را دنبال می کنیم. . هنجارهای قانونی و آنچه توسط دولت تعیین می شود.

رئیس اتحادیه قراردادهای ساختمانی تهران تاکید کرد: برای 10 هزار واحد مسکونی 25 متری صف ایجاد شده است و اشخاص حقوقی و عمومی برای خرید این واحدها برای کارکنان خود و درخواست این محصول جدید از سبد مسکن کشور در صف هستند. .

باکارپور با بیان اینکه جوانان به ویژه در بازار مسکن از این بحران متاثر شده اند، ادامه داد: میانگین سن ازدواج مردان به 30 سال رسیده است و در تهران و البرز این رقم بیشتر از سایر مناطق است و مهمترین مانع است. به ازدواج جوانان بحث مسکن است و هر چه جلوتر می رویم مسکن گران می شود و اتفاقاً نرخ ازدواج کاهش می یابد.

وی افزود: در طول دو سال مدل های مختلف ساخت مسکن را بررسی کرده ایم تا جوانان بتوانند زندگی خود را در فضای خانه دار شدن آغاز کنند. در حال حاضر نیمی از بودجه خانوار به مسکن اختصاص می یابد که در دو سال اخیر افزایش یافته است و مدت انتظار خانه دار شدن در سال 1401 با بدون تغییر همه درآمدها و شرایط، برای 80 متر مربع 19 سال است. اپارتمان. و اگر یک سوم درآمد را در سال 1401 تقسیم کنیم مدت انتظار برای خرید خانه به 127 سال می رسد.

مدیرعامل انجمن همیاری ساختمانی استان تهران گفت: اگر به سمت خانه های کوچک حرکت می کنیم به این دلیل است که می خواهیم هزینه ساخت را کاهش دهیم و در تولید مسکن صرفه جویی کنیم اما کیفیت را فدای کمیت نمی کنیم و خانه های کوچک یک خانه کوچک نیست. انتخاب، اما یک الزام برای یک جامعه هدف خاص است.

باکارپور با اشاره به این انتقاد که قانوناً به خانه های حداقل 35 متری مجوز ساختمان داده می شود و بنابراین خانه های 25 متری مجاز نیست، گفت: ما از مسکن استفاده می کنیم و مجتمع مسکونی برای زندگی است و کی گفته که نمی توان در آن زندگی کرد. هتل ها و آپارتمان ها و ممنوعیت قانونی را حذف کردیم اما قانون را حذف نکردیم.

وی ادامه داد: این پروژه ربطی به پروژه های دولتی ندارد اما ما با مسئولان در ارتباط هستیم و خود را جدا از اهداف دولت نمی دانیم.

وی افزود: انتقاد می کنند و می گویند خانه های 25 متری هیچ ربطی به فرهنگ ایرانی ندارد، اما باید گفت فرهنگ هر کشوری در طول تاریخ تغییر می کند و خانه های ایرانی در گذشته اندرونی داشته اند، اما خانه های کنونی آن را دارند. ? ویژگی؟ زمانی که ساخت و ساز مسکن شروع شد، می گفتند کی در قوطی کبریت زندگی می کند، اما اکنون ساختمان های آپارتمانی محبوب هستند. مسئولانی که از این طرح انتقاد می کنند باید بروند خانه حضرت علی در نجف را ببینند که چقدر بزرگ بود و در واقع ساده زیستی یکی از ارکان شریعت ماست. می گویند خانه 25 متری جلوی بچه ها را می گیرد اما حالا که خانه های 25 متری ساخته نمی شود چرا نرخ رشد جمعیت کم می شود و این کاهش جمعیت هم تقصیر خانه های 25 متری است؟ بچه ها بی خانمان یا در خانه های کوچک یک متری به دنیا نمی آیند؟ می گویند احتمال تبدیل این واحدها به آپارتمان مجردی وجود دارد، اما ما اعلام کرده ایم که مجردی در این مجتمع ها ممنوع است، البته به نظر من باید در مورد مسکن مجردها و مجردها صحبت کنیم، بیایید فکری هم بکنیم. یافتن راه حل زمان زیادی می برد.

وی با بیان اینکه اولین قرارداد زمین برای خانه های 25 متری در هفته جاری منعقد می شود، گفت: این واحدها در غرب منطقه البرز و در غرب و جنوب تهران ساخته می شود.

باکارپور در پاسخ به این سوال که آیا وزیر کار با این پروژه موافق است، گفت: آقای مرتضوی با این پروژه موافق است و به صراحت به من گفت که موافق ساخت خانه های 25 متری است و امیدوارم این پروژه را رد نکند. کلمات

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما