هواشناسی 19 07 هشدار تشدید سامانه بارشی در 10 منطقه پیش بینی بارندگی شدید در شمال تهران


آفتاب نیوز :

پیش‌بینی کلی نقشه‌های سینوپتیک و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. البرز، تهران و شمال سمنان رخ می دهد در ارتفاعات و مناطق سردسیر وزش باد شدید موقت و بارش برف پیش بینی می شود.

فردا پنجشنبه به غیر از این مناطق، سامانه بارشی در شمال شرق، مرکز و غرب کشور فعال است.

در ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های گیلون، مازندران، سمنون، تهران، البرز، قزوین و زنجان و در بخشی از مرکز کشور بارش پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

بارش های پراکنده در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر و شرق کشور دور از انتظار نیست. سرعت وزش باد امروز به تدریج در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز و روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در مرکز، شمال شرق و جمعه در شرق و جنوب شرق کشور افزایش می یابد. و در مناطقی که شرایط آب و هوایی مساعد دارند. به بالا آمدن گرد و غبار

روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال کشور کاهش محسوس دمای هوا پیش بینی می شود. دریای خزر تا 3 روز آینده پر می شود.

شرح سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: پنجشنبه 20/07/1402

نوع خطر: باران، رعد و برق، تگرگ در برخی مناطق، وزش باد شدید موقتی.

حوزه نفوذ:

چهارشنبه 1402/07/19: آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلون، مازندران، گلستان.

پنجشنبه 20.07.1402: گیلون، مازندران، گلستان، شرق اردبیل و شمال زنجان، قزوین، البرز، تهران و سیمنان.

تاثیر خطر: اختلال در تردد بین شهری، طغیان جاده، طغیان رودخانه، طغیان جاده، وزش باد شدید موقت، رعد و برق، ریزش احتمالی سنگ در مناطق کوهستانی، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، بیلبوردها، شکستن درختان، کشاورزی و آسیب به هوا و ناوگان راه آهن

توصیه: پرهیز از تردد غیر ضروری، پرهیز از تردد وسایل نقلیه و پرسه زدن در حاشیه و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، عدم فعالیت کوهنوردی و تردد عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی چاله پل ها، حفر مسیل ها و رودخانه ها.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: چهارشنبه بعدازظهر 1302/07/19

زمان پایان : صبح جمعه 21/07/1402

نوع خطر: افزایش سرعت باد از 20 به 30 گره در سواحل و تا 34 گره در سواحل و افزایش ارتفاع موج از 2 به 3.5 متر در ساحل و تا 4 متر در سواحل. سواحل

حوزه نفوذ: مناطق ساحلی و فراساحلی استان های گیلون، مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثرات مخاطره آمیز: غرق شدن شناگران، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس ماهیگیری، اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت های دریایی و تردد کشتی ها.

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت های تفریحی شنا و ماهیگیری و تردد قایق های سبک و تفریحی، اتخاذ محدودیت ها و اقدامات لازم برای تردد ایمن کشتی ها و شناورهای تجاری و اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت های دریایی.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما