چه کسی نکونام و این استقلال را آشتی داد؟ روز جدید

«استکلول جمعه» برای اولین بار در این فصل با هواداران خود در ورزشگاه «آزودی» دیدار می کند و علاوه بر این، گروهی از بانوان «استکلول» اجازه ورود به ورزشگاه را خواهند داشت. دو عاملی که برای بالا بردن انگیزه بازیکنان بسیار مهم است اما در کنار آنچه گفتیم، دیدار سرمربیان دو تیم نیز موضوع مهمی محسوب می شود. مردانی که به دلیل اتفاقات گذشته رابطه گرمی با یکدیگر نداشتند اما اکنون شرایط برای آنها تغییر کرده است.

بازی را در تیم ملی آغاز کنیم

نکونام و فکری برای اولین بار در سال ۱۳۷۸ در اردوهای تیم ملی با هم به اردو رفتند. در آن زمان منصور پورحیدری سرمربی تیم ملی بود و به نحوه بازی هر دو بازیکن علاقه داشت. به همین دلیل محمود فکری و جواد نکونام در سفرهای منصورخان به ژاپن، دانمارک و آمریکا همراه او بودند. در پاییز 1384 که محمود فخری در زمان امیر گاله نویی از تیم ملی جدا شد، جواد نکونام به یکی از ارکان ثابت و موثر خط هافبک ما تبدیل شد.

داستان اهواز

رابطه جواد نکونام و محمود فهری تا پاییز 1398 بد نبود، اما در هفته دوم بیستمین دوره لیگ برتر، استقلالی ها با هدایت فکری راهی اهواز شدند تا به مصاف فولادی بروند که نکونام را به عنوان یک بازیکن در اختیار داشت. تعویض شد و در پایان بازی را باخت و اتفاقات تلخی در بازی رخ داد و فکری از الفاظ ناشایست استفاده کرد که منجر به محرومیت او شد و از آن زمان تاکنون این دو مربی رابطه گرمی با هم نداشتند. در واقع بهتر است بگوییم که آنها اصلاً با هم رابطه نداشتند و ماجرا ادامه داشت تا اینکه …

واسطه های تابستانی

تابستان امسال برای هر دو مربی خاص بوده است. جواد نکونام به یکی از اهداف مهم زندگی ورزشی خود رسید و در نهایت سرمربی تیم «استقلال» شد. مدیران هواداران نیز برای هدایت این تیم تهرانی در لیگ برتر به محمود فکری اعتماد کردند. هر دو تیم پس از اتمام تمرین بدنی به دنبال حریف آماده بودند و دوستان مشترک به نکونام پیغام دادند که این هوادار می خواهد با استقلال بازی کند و در آن زمان مربیان استقلال فکر می کردند جواد این پیشنهاد را رد می کند اما سرمربی آبی ها برخلاف انتظارشان اعلام کرد که مشکلی برای انجام این بازی ندارد! این هوادار برای بازی به زمین استقلال آمد و برخی تصور می کردند نکونام اصلا به سمت نیمکت هواداران نمی رود و در صورت دیدار سرمربیان دیدار بسیار عادی و سردی خواهد بود اما سرمربی استقلالی ها به میدان رفت. او از ملاقات با همکارش در کنار هوادار بسیار خوشحال بود. محمود فخری نیز ادب کرد و طرفین همدیگر را در آغوش گرفتند. فکری سرمربیگری جواد نکونام در تیم “استقلال” را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد. سرمربی “استقلال” ابراز امیدواری کرد که این هوادار بتواند با سرمربی خود “استقلال” نتایج خوبی کسب کند.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما